Hej!

Det glädjer oss att du finner vår tjänst intressant!

Vill du alltid ha en uppdaterad bild av hur det går för ditt företag, inte vara rädd för att missa en momsinbetalning eller bekymra dig över när årsbokslutet ska lämnas in? Då är Red Flag den perfekta tjänsten för dig. Red Flag reserverar löpande skatt i samband med dina uttag. Du skicka dina fakturor i den takt du vill, ta emot dina intäkter och göra dina uttag. Samtidigt lägger vi undan pengar till skatt, avgifter och moms.

Red Flags tjänst fungerar i dagsläget för Enskilda näringsverksamheter och Aktiebolag, inga andra bolagsformer. Vi hjälper dig gärna oavsett om du ska till att registrera ett bolag eller om du har ett befintligt sådant och behöver flytta över din historiska bokföring till oss.

För att komma vidare och använda tjänsten loggar du in på www.redflag.se och väljer om du du vill starta en ny Enskild firma eller ett nytt Aktiebolag, alternativt om du redan har en Enskild firma eller ett Aktiebolag. Därefter följer de steg som finns.  

Det du får:

  • Löpande bokföring, inklusive momsdeklarationer och preliminärskatt.
  • Bokslut och deklaration (för ditt företag), samt utdelning om du har ett AB.
  • Företagskonto, ett s.k. klientmedelskonto, och ett mastercard betalkort (utan kredit) kopplat till det.
  • Faktureringsverktyg så att du enkelt kan skapa och skicka din fakturor från vårt system.
  • Vi hanterar dina utlägg.
  • Lönehantering för dig och dina anställda.
  • Aktuell information om ditt företag samlat i ett användarvänligt gränssnitt.
  • Hjälp att beräkna hur mycket av ditt saldo som är tillgängliga pengar.

Red Flag har ingen bindningstid.

Fungerar Red Flag för alla typer av företag?
Vi är relativt nya på marknaden och jobbar på att bygga upp ett automatiserat system för bokföring från grunden. Vi har kommit en bra bit på väg men det finns delar vi inte har kommit till ännu. Då tjänsten bygger på hög grad av automation är det viktigt att vi har stöd för vad just ditt företag behöver. Läs därför igenom nedanstående text så vet du hur vi fungerar samt om Red Flag är rätt för ditt företag.

Vår tjänst funkar i dagsläget bäst för den som fakturerar för sin tid eller sitt uppdrag. (Om du t.ex. jobbar inom byggbranschen, med e-handel eller driver butik med handkassa är du mest troligt påverkad av våra begränsningar.)

Pris:
Månadsavgift:
498kr ex. moms (snittomsättning föregående tre månaderna 0-9 999kr).
798kr ex. moms (snittomsättning föregående tre månaderna 10 000- 74 999kr).
1198kr ex. moms (snittomsättning föregående tre månaderna 75 000kr eller högre)
Priset kan alltså variera från månad till månad.

Tillkommer:

  • Kostnad för bokslut och årlig deklaration (Enskild firma och AB): 1498 kr ex. moms.
  • Kostnad för årsredovisning (AB): 998 kr ex. moms.
  • Kostnad för löneutbetalningar till anställda (ingår utbetalningar till kontohavaren): 99 kr/löneutbetalning ex. moms.  
  • Kostnad för tidsbokad rådgivning med ekonom: 980 kr/h (minimum 30 min) ex. moms.

Kika gärna på vår presentationsvideo. Den visar hur vi fungerar på mindre än två minuter! Vårt koncept är att företagande ska vara tillgängligt för alla och vårt system ska hjälpa dig att göra rätt och svårt att göra fel.

Vill du se andra videos om hur det fungerar att arbeta i vårt gränssnitt?

Se här hur du skickar en faktura med Red Flag!

Blev din faktura fel på något sätt och du behöver göra en ny? Se hur du gör här!

Här kan du se Kalles fiffiga video som förklarar hur "tillgängliga pengar" fungerar med Red Flag.

Se vår instruktionsvideo om hur man betalar sina företagsräkningar via Red Flag.

Här länkar vi till artiklar som beskriver processen att bli kund hos oss beroende på i vilket läge du befinner dig i:

Jag vill starta en enskild firma.
Jag vill flytta över bokföringen för min existerande enskilda firma.
Jag vill starta ett aktiebolag.
Jag vill flytta över bokföringen för mitt existerande aktiebolag.

Har du några frågor eller funderingar är du alltid välkommen att kontakta oss!

Hörs snart! 

08-50 25 40 86
support@redflag.se
www.redflag.se

Hittade du svaret?