Att registrera ett Aktiebolag är en flerstegsprocess. Första steget är en nyregistrering av företag hos Bolagsverket. Påbörja registreringen av ditt företag här!

Vänligen notera Red Flag tar en uppstartsavgift för denna process på 5995kr ex moms. Denna uppstartskostnad täcker samtliga avgifter från Bolagsverket och Skatteverket, utom 250kr för anmälan av verklig huvudman som debiteras direkt till ditt aktiebolag.

Bra att tänka på: 

Vi ber dig att komma med tre förslag på företagsnamn, läs gärna mer HÄR om vad du bör tänka på när du funderar på namn till din firma.

Där hittar du även bankgiro och ocr-nummer för överföringen av ditt aktiekapital. Betalning och intyg om att den är mottagen behöver vara klart innan Bolagsverket kan avsluta handläggningen om din nyregistrering. Självklart bekräftar vi till dig när din överföring är framme.

När Bolagsverket har registrerat ditt företag så ansöker vi om F-skattsedel, momsregistrering och arbetsgivarregistrering hos Skatteverket.

Vi övervakar sedan handläggningen hos Skatteverket, räkna med att det kan ta allt från ett par dagar till 3-4 veckor. När F-skattsedeln är klar och företaget är momsregistrerat så aktiverar vi ditt Red Flag-konto och du är redo att börja fakturera! 

Under uppstarten kommer bolaget att ha en extern VD från Red Flag, vilket gör det möjligt för oss att handlägga ärendet både hos Bolagsverket och Skatteverket. Så snart registreringarna är klara kommer vi skicka in en begäran om byte av VD (till företagaren).

Red Flag AB kommer i samband med uppstart av AB att göra en kreditkontroll. Den utförs av SYNA och kommer inte att påverka din kreditvärdighet.

Viktigt.

Det finns vissa funktioner som vi saknar stöd för ännu som kan vara av vikt för dig med aktiebolag. Om du har behov av någon av dessa fungerar vår tjänst inte för dig då en förutsättning är att man har allt samlat via oss för att rapportering, deklarationer m.m. ska bli korrekt. Innan du går vidare behöver du ta del av nedanstående information:


Vänligen
Red Flag 

Hittade du svaret?