Ditt Red Flag-kort är ett betalkort från Mastercard (s.k. prepaid). När det har beställts så tar det cirka en vecka innan du har det, det postas till din folkbokföringsadress. Aktiverar kortet gör du genom att logga in på foretag.redflag.se och går in på Inställningar och följa instruktionerna under Ditt kort. När det är klart skickas PIN-koden ut via SMS.

Kortet är direktkopplat till ditt företagskonto och har ingen kredit. I samband med ett köp så känner kortet av var gränsen för ditt "tillgängliga saldo" går för att på så vis hjälpa dig undvika att spendera mer än du just nu har tillgång till. Kortet är endast till för företagsköp, vill du göra privata inköp rekommenderar vi att du använder ett annat alternativ.

Efter ditt köp så går informationen om transaktionen direkt in i vårt system. För att det ska kunna bokföras behöver vi information om vad som är köpt - en kopia på ditt kvitto. Läs mer om hur du laddar upp kvitton här.

Kortet fungerar bra att använda även på resor utomlands. Eftersom Red Flag är ett digitaliserat bokföringssystem saknar vi stöd för hantering av handkassa, kortet är därför låst för kontantuttag. 

När du gör ett köp så får du automatiskt ett SMS med en påminnelse att inte glömma ladda upp ett kvitto. Det innebär också du kommer att märka direkt om kortet skulle användas felaktigt. Skulle det hamna i orätta händer så kan du själv snabbt och enkelt logga in på foretag.redflag.se och spärra kortet under Inställningar

Kontakta oss så fort som möjligt om det har utförts obehöriga köp på kortet.

Skulle du glömma bort din pinkod kan du själv begära ut ett nytt sådan genom att logga in på foretag.redflag.se och gå in under Inställningar. Du får då ett SMS. (Var noga med att uppdatera dina kontaktuppgifter under inställningar så att vi kan nå dig).

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss!

Vänligen
Red Flag

Hittade du svaret?