För att vi ska kunna hantera ditt företag till fulllo så behöver vi vara ditt deklarationsombud. Det är snabbt gjort hos Skatteverket.

 Logga in på Skatteverkets tjänst med ditt bankID.


Du väljer "dig själv" om du har enskild firma, eller ditt aktiebolag om det är ett sådant du har via Red Flag. Klicka sedan på nästa

Lägg sedan till följande personnummer (samtliga är anställda hos Red Flag) med behörighet som Deklarationsombud:

610225-6960 (Ekonomiansvarig)
710527-0370  (Finanschef)
751105-1422    (Informationschef) 

Ange datum från idag och tills vidare, klicka på lägg till mellan varje personnummer. 

Nu bör det se ut så här!

Klicka på nästa så får du granska och skicka in. Klart!

Vad innebär behörigheten?

Behörigheten ger rätt att:

Lämna elektroniska deklarationer som moms- och arbetsgivardeklarationer, inkomstdeklaration 1 och 2, preliminär inkomstdeklaration och punktskattedeklaration.

Läsa uppgifter från till exempel skattekontot, inlämnade moms- och arbetsgivardeklarationer, inkomstdeklaration 1 och 2, skattebesked (slutskatteuppgifter) och fastighetsdeklarationer.

Komplettera lämnade uppgifter i en deklaration.

Begära anstånd med att lämna deklaration.

Notera att behörigheten
inte ger rätt att registrera uppgifter på skattekontot eller begära utbetalning därifrån.

Tack för hjälpen att göra ditt företagande ännu enklare!

/Mvh Kalle och Red Flag

Hittade du svaret?