Vad roligt, du har bestämt dig för att flytta din firmas bokföring till Red Flag! Det betyder att du redan gjort en intresseanmälan och varit i kontakt med oss och ställt de frågor du eventuellt har? Om inte ber vi dig att börja där för att säkerställa att vår tjänst uppfyller dina förväntningar innan du påbörjar jobbet med själva flytten. 


För att vi ska kunna flytta över din firmas bokföring till oss behöver vi först lite information. Om du använt dig av ett redovisningsprogram där du kan få ut en s.k. sie-fil så ska du istället läsa här

Det här är inte en rolig uppgift men vi tänker bara be dig att göra den en gång. Vi behöver få in:

  • Ett registerutdrag, du hittar det HÄR 
  • Årsbokslut för 2018 (om du har haft ditt företag så länge)
  • Kontoutdrag om du har ett företagskonto
  • Kopior på skickade kundfakturor
  • Skattekontoutdrag

Obs, fakturor och utdrag ska vara bifogade dokument i word, excel, pdf, jpeg, png eller liknande format. 

Skicka in uppgifterna till support@redflag.se

Du behöver också så snart som möjligt göra oss till deklarationsombud så att vi kan hämta in information, och sedan även rapportera in, din moms och din företagsskatt. Du hittar mer information om vad det innebär och hur du gör HÄR.

Red Flag kommer att utföra en kreditkontroll i samband med detta. Denna görs av SYNA och kommer inte att påverka din kreditvärdighet.

Hittade du svaret?