Här är en steg-för-steg guide för hur du skickar in Inkomstdeklaration 2 på Skatteverkets hemsida. Red Flag är en av få företag som jobbar med elektronisk filöverföring till Skatteverket - vilket gör processen väldigt smidig för dig som kund! Följ stegen nedan så är du klar på nolltid! 

Steg 1

Surfa in på www.skatteverket.se och klicka "Logga in" i det övre högra hörnet.

Steg 2

Identifiera dig för att logga in på Skatteverket. Välj identifieringsmetod.

Steg 3

Byt så att du företräder ditt företag. Klicka på "Byt".

Steg 4

Välj ditt företag i listan under fliken Företag

Steg 5

När du har valt ditt företag klickar du på "Inkomstdeklaration" i menyn.

Steg 6

Klicka dig vidare till "Inkomstdeklaration 2".

Steg 7a - OBS! Om du inte har denna vy, gå vidare till steg 7b

Skriv in ditt organisationsnummer och klicka på "Välj". 

Steg 7b

Välj aktuell deklaration. Klicka "Välj" på vänster sida.

Steg 8

Red Flag har skickat in dina siffror till Skatteverket elektroniskt. Klicka på "Överför".

Steg 9

Nu ska det ha dykt upp siffror på din inkomstdeklaration. Om så är fallet kan du klicka på "Nästa", annars kan du höra av dig till oss på Red Flag.

Steg 10

Klicka "Nästa". 

Steg 11

Klicka "Nästa". 

Steg 12

Kryssa i boxen "Jag har granskat och vill skriva under", tryck på "Skicka in" och följ instruktionerna. 

Nu är du klar! Så smidigt!

Tipsa gärna om vår tjänst till vänner och bekanta som driver eller funderar på att driva företag! Tack!

Hittade du svaret?